Dinsdag hadden we toets luisteren en toets taalbeschouwing gehad. We hebben elk uit onze bibliotheek een boek gekozen.
Iedereen moet in december zijn of haar boek vertellen aan de klasgenoten .
Woensdag hebben we toets luisteren gehad en was het de beurt aan Koray en Louve om actualiteit voor te bereiden.
Donderdag hebben we toets sprong 4 gemaakt en kregen we al onze toetsen terug.
Vrijdag hebben we onze rapporten gekregen. We kregen voor de eerste maal een attituderapport. De juf. gaf ons hierover enige uitleg. Voor het kerstrapport is het aandachtspunt “Samen werken en spelen zonder ruzie”.
Daarna hebben we muzische vorming gehad.
Jeugd en muziek organiseerde dit jaar klasconcerten over muziek uit India .
De mevrouw vertelde ons dat er een onderscheid is tussen
- de NOORD-INDISCHE of HINDOESTAN muziek
- de ZUID-INDISCHE of KARNATISCHE muziek.
In deze workshop ging het over de Noord- Indische muziek
De muziek was heel ritmisch maar anders dan muziek die we horen op tv en radio. We vonden het heel leuk om muziek uit een ander land te horen.
We leerden over het instrument: de tabla
Hieronder zie je een voorbeeld van de mnemotechnische notatie van een Tala:
TALA TINTAL (16 teleenheden):
DHA DHIN DHIN DHA
1 2 3 4
DHA DHIN DHIN DHA
5 6 7 8
DHA TIN TIN TA
9 10 11 12
TA DHIN DHIN DHA
13 14 15 16
26 februari 2010 krijgen we een tweede workshop over de Zuid- Indische muziek
Maandag stelden Koray en Louve hun actualiteit voor.
Ik, Koray vertelde over de Vlaamse voorleesweek met prinses Mathilde en Louve over ‘Agenten redden puppies” .
Het waren 2 heel verschillende, maar leuke artikels. We hebben ook onze ervaringen gedeeld over de voorbereidingen van onze voordracht over provincies. Zo leren we van elkaar, hoe we deze moeilijke taak aanpakken en uitvoeren.
Er was ook hoekenwerk zoals iedere week.
Koray met hulp van mama, Romain en de juf....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten